Η Φόρμουλα 1 είναι high tech, είναι η κορυφαία έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είναι όμως και ένας χώρος εντάσεως κεφαλαίου. Όπου ισχύει 100% το money talks που λένε εύστοχα οι Αγγλοσάξωνες, τόσο για τα ποσά τα οποία επενδύονται στην εξέλιξη των μονοθεσίων και των κινητήρων τους όσο και για τις αμοιβές των πιλότων.

 Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει όμως και για τα ποσά που εισπράττονται από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τα δικαιώματα από τους διοργανωτές των Γκραν Πρι ανά χώρα, καθώς και έσοδα από δεκάδες άλλες πηγές, όπως για παράδειγμα οι διαφημίσεις στις πίστες.

Για τη σεζόν 2015, για την οποία έγινε η εκκαθάριση, ο κύκλος εργασιών της FOM (Formula 1 Management) έφτασε τα 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια, με μια δόση υπερβολής όσο ένα… μνημόνιο, εκ των οποίων τα 1,4 δισεκατομμύρια ήταν τα καθαρά κέρδη. Από το ποσό αυτό τα 965 εκατομμύρια, βάση της ισχύουσας συμφωνίας, μοιράζονται στις ομάδες.

FORMULA 1 BUDGET 1

Εννοείται πως η κατανομή δεν γίνεται σε ίσα μερίδια, καθώς ρόλο παίζει η επίδοση της κάθε ομάδας στις 2 καλύτερες από τις συνολικά 3 τελευταίες σεζόν και η ιστορία της, ενώ φυσικά και υπάρχουν επιμέρους ειδικές συμφωνίες. Όπως για παράδειγμα με τη Ferrari, η οποία εξαργυρώνει το βαρύ όνομά της και τη μακρόχρονη παρουσία της στο σπορ.

FORMULA 1 BUDGET 2

Άλλες ομάδες με ειδικό καθεστώς είναι η Mercedes, η McLaren και η Red Bull, με την τελευταία να παίρνει και ένα επιπλέον ποσό καθώς ήταν η πρώτη που έχει υπογράψει τη νέα συμφωνία που θα είναι σε ισχύ μέχρι το 2020. Πρόσθετη επιχορήγηση εισπράττει και η Mercedes καθώς συμπλήρωσε τα δύο σερί πρωταθλήματα που προβλέπονταν στη δική της επιμέρους συμφωνία.

FORMULA 1 BUDGET 4

 Με βάση λοιπόν τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο Autosport.com πρωταθλητής στην είσπραξη είναι και φέτος η Ferrari η οποία γέμισε τα ταμεία της με 192 εκατομμύρια δολάρια -87 εκατομμύρια για τις επιδόσεις της και 105 από την ειδική συμφωνία- που αντιστοιχούν σχεδόν στο 20% του συνολικού ποσού.

Η Ferrari εισέπραξε δηλαδή περισσότερα από την πρωταθλήτρια στις πίστες Mercedes, που έφτασε στα 171 εκατομμύρια δολάρια (97 για τις επιδόσεις της και 74 ως bonus), ενώ πολύ κοντά, στα 161 εκατομμύρια δολάρια, είναι και το πόσο που αντιστοιχεί στη Red Bull.

FORMULA 1 BUDGET 5

H διαφορά της τελευταίας από τη McLaren που ακολουθεί είναι μεγάλη, καθώς η ομάδα που ίδρυσε ο Bruce McLaren εισέπραξε 97 εκατομμύρια, ενώ ακολουθούν οι Williams στα 79 εκατομμύρια και Force India στα 72 εκατομμύρια.

Τη λίστα κλείνουν η Τoro Rosso με 59 εκατομμύρια, η Renault με 52 και η Sauber με 49 εκατομμύρια, ενώ το ποσό της Haas που αντιστοιχούσε σε 32,5 εκατομμύρια δολάρια μοιράστηκε ισόποσα στις άλλες ομάδες.

Πηγή

Σχόλια

σχόλια