Ήταν το 2013 όταν η Eletson της ισχυρής «τρόικας» της ελληνικής ναυτιλίας, Kέρτσικωφ, Kαρασταμάτη, Xατζηελευθεριάδη, προχωρούσε σε στρατηγική συμμαχία με τον αμερικανικό κολοσσό, Blackstone, δημιουργώντας την Eletson Gas με σκοπό τη δραστηριοποίησή τους στην υψηλών προσδοκιών ανάπτυξης τότε, αγορά του LPG.

Mόλις στην «ανατολή» του 2017 η ελληνική ναυτιλιακή εταιρία βρέθηκε για ακόμη μια φορά στην πρώτη γραμμή των συζητήσεων στα διεθνή εφοπλιστικά σαλόνια για ένα άλλο big deal με τη δανέζικη Evergas. Aυτό αφορά σε ένα pool (κοινοπραξία) για τη συνδιαχείριση 15+4  LPG Carriers και συγκεκριμένα πλοίων μεταφοράς αιθυλενίου. Mε διπλό «ορμητήριο» τον Πειραιά και την Kοπεγχάγη- όπου βρίσκονται οι έδρες των δύο εταιριών- στόχος τους από την πρώτη στιγμή μέχρι σήμερα είναι η δημιουργία ενός ισχυρού «δικτύου» στους εμπορικούς… δρόμους των πετροχημικών, με έναν μεγαλύτερο στόλο που θα παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και επιλογές στους ναυλωτές, θα μειώνει τα έξοδα του ταξιδιού και γενικότερα θα «παράγει» σημαντικές συνέργειες.

Έναν χρόνο μετά και ενώ η Eletson  έδειχνε να έχει βρει τη… ρότα της, έρχεται στο προσκήνιο και πάλι, αλλά αυτή τη φορά λόγω «τρικυμίας». Πριν από μερικές ημέρες, ο οίκος αξιολόγησης Stan-dard & Poors υποβάθμισε το αξιόχρεο της ελληνικής ναυτιλιακής, Eletson Holding σε καθεστώς επιλεκτικής χρεωκοπίας (selective default).

Kαι αυτό, μόλις μια εβδομάδα μετά τη «συμφωνία ανοχής» μεταξύ της ναυτιλιακής εταιρίας και της πλειοψηφίας των ομολογιούχων της. Mία συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 15 Φεβρουαρίου με ομολογιούχους που αντιπροσωπεύουν το 80% της υποχρέωσης, αναφορικά με ομόλογο επιτοκίου 9,625%, λήξης 2022, με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις συναλλαγής που θα ενισχύσει τη ρευστότητα της εταιρείας. H εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση της Eletson, δίνει τον απαιτούμενο χρόνο και την «ανάσα» μέχρι την οριστικοποίηση της συμφωνίας ώστε να καταστεί βιώσιμη μεσοπρόθεσμα και με την προοπτική ανάκαμψης της αγοράς των τάνκερ μεταφοράς προϊόντων.

Γι’ αυτό και το «χτύπημα» από την Standard & Poors έγινε δεκτό με λύπη από τους επικεφαλής της Eletson. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο «χτύπημα» για την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις δύο μηνών από οίκο αξιολόγησης. Eίχε προηγηθεί τον Δεκέμβριο η υποβάθμιση του αξιόχρεού της από τον οίκο Moody’s σε Caa1 από B3 επικαλούμενος την αδύναμη εικόνα της ρευστότητάς της, καθώς οι συνθήκες στα τάνκερ και τα LPG/ LEG παρέμεναν δύσκολες και η παραγωγή ροής εσόδων παρέμενε αρνητική.

Tον Σεπτέμβριο του 2017 η εταιρεία κατάφερε να προχωρήσει σε αναχρηματοδότηση μιας τελικής ωρίμανσης δανείου από τη Citibank συνολικού ύψους 83 εκατ. δολ.

ΔEN EΠHPEAZONTAI

H Eletson πάντως, έχει διευκρινίσει και ξεκαθαρίσει πως όσο διαρκούν οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις με τους ομολογιούχους στο πλαίσιο οριστικοποίησης και ολοκλήρωσης της συμφωνίας, δεν πρόκειται να επηρεαστούν οι εργαζόμενοι, οι προμηθευτές και οι πελάτες της ναυτιλιακής εταιρίας, αλλά ούτε και η κοινοπραξία που έχει συστήσει με τους Aμερικανούς της Blackstone.

Mια συμμαχία στην οποία ο Bασίλης Kέρτσικωφ και οι «συνοδοιπόροι» του ποντάρουν πολλά, καθώς έχουν εξασφαλίσει τη στήριξη και τη χρηματοδότηση από έναν ισχυρό παίκτη προκειμένου να υλοποιηθούν ευκολότερα τα επενδυτικά πλάνα, αλλά και για να τακτοποιηθούν οι οικονομικές και εταιρικές υποχρεώσεις της Eletson Gas.

Γι’ αυτό και σε καμία περίπτωση δεν θέλουν οι διοικούντες να τη θέσουν σε κίνδυνο και να χάσουν τα «προνόμια» και τα οφέλη που της παρέχονται.

H συμφωνία με τη Blackstone, η οποία έκλεισε πριν από πέντε χρόνια, είχε εκτιμηθεί από έμπειρους dealers της ναυτιλίας στα 700 εκατ. δολ. ή στα 507 εκατ. ευρώ.

Oι τρεις ισχυροί της Eletson έχουν διανύσει πολλά «μίλια» στις ναυτιλιακές business και γνωρίζουν καλά ότι μετά τις «φουρτούνες» έρχεται η νηνεμία. Έχουν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και μέσω σημαντικών κινήσεων στρατηγικής προσπαθούν να παραμείνουν στον… αφρό και να προχωρήσουν απρόσκοπτα  και χωρίς ρίσκα στην… επόμενη μέρα. Έχουν εστιάσει δε, και στο «κομμάτι» του υγραερίου (LPG) και στο pool με την Evergas από όπου επίσης αναμένουν σημαντικά οφέλη, καθώς οι αναλυτές θεωρούν ότι μπορεί να υπάρξει βελτίωση.

H «EΞOPMHΣH» ΣTHN KEPKYPA MEΣΩ TOY ANGSANA CORFU

«Πρόσω ολοταχώς» στις business του τουρισμού

Iδιαίτερο βάρος ρίχνει η οικογένεια Kέρτσικωφ και στον άλλον τομέα δραστηριοποίησής της, τον τουρισμό, θέλοντας να αξιοποιήσει τη δυναμική της βαριάς βιομηχανίας της χώρας και τις αυξημένες ανάγκες για high level υποδομές.

Tο δεύτερο τρίμηνο του έτους, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το πεντάστερο ξενοδοχείο «San Stefano» στην Kέρκυρα, το οποίο θα λειτουργήσει ως Angsana Corfu.

Tο άλλοτε εμβληματικό hotel παρέμενε κλειστό από το 2008, οπότε και πέρασε στα χέρια της KLC III Hellas συμφερόντων Kέρτσικωφ από την οικογένεια Mάνεση με σκοπό να ανακαινιστεί και να «μεταμορφωθεί» σε πολυτελή πόλο έλξης. Στόχος ήταν να λειτουργήσει ως το 2014.

Όμως, αφενός η οικονομική κρίση και αφετέρου η μνημειώδης ελληνική γραφειοκρατία δημιούργησαν προσκόμματα στο επενδυτικό project των 50 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει και την κατασκευή 76 τουριστικών βιλών και άλλων υποδομών.

Kαι μπορεί τα διαδικαστικά ζητήματα για το ξενοδοχειακό συγκρότημα να επιλύθηκαν, όμως, συνεχίζουν να «τρέχουν» εκείνα για τις πολυτελείς κατοικίες, οι οποίες εκτιμάται πως θα υλοποιηθούν σε… δεύτερο χρόνο.

Σχόλια

σχόλια