Audi και Porsche ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εξέλιξη ηλεκτρικών, και όχι μόνο, οχημάτων.

Είναι γεγονός πως όλες οι κινήσεις του VW Group τα δύο τελευταία χρόνια γίνονται στον απόηχο του ‘dieselgate‘ και των οικονομικών, κυρίως, επιπτώσεων που αυτό είχε στον γερμανικό όμιλο.

Τελευταία κίνηση στο πλαίσιο αυτό ήταν η συνεργασία, για πρώτη φορά στην ιστορία, των δύο πολυτελών brand του Ομίλου, της Audi και της Porsche. Mέχρι πρότινος οι δύο εταιρίες εξέλισσαν το δικό της ηλεκτρικό η πρώτη και το πρωτότυπο Mission E η δεύτερη σε μια προσπάθεια να καταπλήξουν με την υψηλή τους τεχνολογία, τον φουτουριστικό σχεδιασμό και τη χρήση μοναδικών υλικών.

Τα αποτελέσματα της νέας συνεργασίας, που σκοπό έχει την από κοινού εξέλιξη δυναμικών και πρωτοποριακών μοντέλων, θα είναι η εξοικονόμηση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Υπεύθυνος του όλου εγχειρήματος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου VW, Matthias Mueller, ο οποίος στο παρελθόν εργάστηκε στην Porsche (ως Διευθύνων Σύμβουλος) αλλά και στην Audi (ως Επικεφαλής Εξέλιξης Προϊόντων). Αυτές τις μέρες ολοκληρώνει, λοιπόν, ένα σχέδιο για την εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων, ηλεκτρικών μοντέλων και ψηφιακών υπηρεσιών. Έμφαση έχει δοθεί στην κατασκευή κοινών πατωμάτων, τμημάτων και εξαρτημάτων, κάτι δηλαδή που μέχρι πρότινος θεωρούνταν απαγορευτικό. Μέχρι τέλος του μήνα θα παρουσιαστεί και το επίσημο πλάνο της συνεργασίας που θα έχει ορίζοντα το 2025.

Έντονος ανταγωνισμός

To μηχανολογικό κέντρο της Porsche αποτέλεσε πολλές φορές το αντίπαλο δέος αυτού της Audi από το 2012 και μετά, όταν δηλαδή ο όμιλος VW αγόρασε το εμπορικό της σήμα. Η πλατφόρμα MSB της Porsche (σ’ αυτήν βασίζεται η Panamera sedan) έχει υιοθετηθεί για την επόμενη γενιά της Bentley Continental, παρότι και η Audi είχε εξελίξει μια παρόμοια πλατφόρμα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015, οπότε και ξέσπασε το ‘dieselgate’, η Audi έχει ‘χάσει’ δύο διευθυντές από το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης καθώς και τον επικεφαλής του Τμήματος Ηλεκτρονικής Ανάπτυξης ο οποίος είχε πετύχει σημαντικά αποτελέσματα στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης αλλά και στην τεχνολογία των μπαταριών. Η Αudi παραμένει, ωστόσο, ειδική στην εξέλιξη και κατασκευή των SUV για τα οποία παρέχει πλατφόρμες τόσο στην Porsche όσο και στην Bentley.

H συνεργασία μεταξύ των δύο πολυτελών μαρκών δεν θα είναι εύκολη. Κυρίως σε ότι αφορά την τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων όπου το πεδίο περιλαμβάνει έρευνα και εξέλιξη για μπαταρίες και ηλεκτρικά μοτέρ. Η Porsche έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα J1 για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την οποία ‘φορά’ η Mission-E ενώ η Audi έχει επίσης εργαστεί σκληρά για το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα τεθεί αντιμέτωπο με το Tesla Model X.

H Porsche έχει, τέλος, αναλάβει την παραγωγή οκτακύλινδρων κινητήρων βενζίνης για τα μεγάλα sports cars για όλο το VW Group παρόλο που η Audi διατηρεί το δικό της εργοστάσιο κινητήρων στην Ουγγαρία.

Σχόλια

σχόλια