Ο Βρετανός καλλιτέχνης Άλεξ Τσίνεκ (Alex Chinneck), είναι γνωστός για τα σουρεαλιστικά έργα του, τα οποία συνδυάζουν την τέχνη με την αρχιτεκτονική και τη μηχανική.

Το πρώτο φερμουάρ σε κτήριο το έκανε στην Αγγλία και η τέχνη πήγε ένα βήμα πιο μπροστά με το γλυπτό του στο Μιλάνο, για τη διάσημη εβδομάδα σχεδιασμού.

Στο νέο έργο του το φερμουάρ κατεβαίνει, παίρνοντας μαζί του την πρόσοψη του παραδοσιακού κτηρίου. Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό, όπου τα φερμουάρ «ανοίγουν» το πάτωμα και τον τοίχο.

Όπως λέει ο καλλιτέχνης, το φερμουάρ χρησιμοποιείται ως συσκευή μέσω της οποίας δίνει τη θέση σε μια σειρά από σουρεαλιστικές ρωγμές από τις οποίες διαχέεται ένα αιθέριο και αβίαστο φως.

«Μέσω της επαναλαμβανόμενης χρήσης του φερμουάρ, ανοίξαμε το ύφασμα ενός φαινομενικά ιστορικού κτηρίου του Μιλάνο, για να ξανασκεφτούμε πάλι τι βρίσκεται πίσω από την πρόσοψή του, τα δάπεδα και τους τοίχους», εξηγεί ο Chinneck.

Οι τοίχοι και το πάτωμα αλληγορικά για μια διαδικασία μετασχηματισμού, που προκαλεί φαινομενικά άπειρες διαδρομές σε ένα φανταστικό μέλλον. «Το φως χύνεται μέσα από κάθε άνοιγμα, γεμίζοντας το χώρο και γεμίζοντας το έργο με μια αίσθηση θετικότητας και δυναμικού», προσθέτει.

Πηγή: Designboom / Photo Credit marc wilmot

 

Σχόλια

σχόλια