Οι τράπεζες είναι ένας από τους κύριους τομείς που υπόκεινται σε σημαντικό μετασχηματισμό με την έλευση του AI (Artificial Intelligence). Έχοντας εκ των πραγμάτων μεγάλα κεφάλαια, η βιομηχανία των τραπεζών διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για να επενδύσει στο machine learning.

Σύμφωνα με μία έρευνα που διεξάχθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, πάνω από το 80% των ανθρώπων δεν εμπιστεύονται το AI με τα χρήματά τους. Αυτό είναι ίσως κατανοητό δεδομένης της ανησυχίας που περιβάλλει την ιδέα των αυτόνομων υπολογιστών και μην ξεχνάμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει μεγάλη κατανόηση γύρω από τη βασική λειτουργία του AI.

Το AI στον τραπεζικό τομέα

Οι δυνατότητες της AI στον τραπεζικό τομέα είναι τεράστιες. Σύμφωνα με μια έκθεση του Business Insider, προσφέρει μεταξύ άλλων εξοικονόμηση του συνολικού κόστους μέχρι και 443 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2020.

Στην ίδια έκθεση εκτιμάται, ότι οι εξοικονόμηση χρημάτων σε κάθε middle-office, δηλαδή σε κάποιες ομάδες υπαλλήλων στα ιδρύματα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, θα είναι έως και 217 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως μέσω της εφαρμογής του AI  στις διαδικασίες του Know Your Customer.

Το machine learning έχει ιδιαίτερες εφαρμογές στον τομέα της ασφάλειας, ιδίως τη δυνατότητα προσαρμογής στις νέες απειλές και την πρόληψη της εξαπάτησης με το ID verification. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ιδιαίτερο πλεονέκτημα για την καταπολέμηση των cyberattacks, όπου οι τάσεις των επιθέσεων είναι απρόβλεπτες και συνεχώς εξελίσσονται.

Οι περισσότερες τράπεζες επενδύουν στην εξυπηρέτηση πελατών μέσω AI. Μία από τις πιο δημοφιλείς χρήσεις του Artificial Intelligence στον τραπεζικό τομέα είναι τα chatbots. Αυτά τα bots ανταποκρίνονται στα ερωτήματα των χρηστών και μπορούν να εκτελούν βασικές λειτουργίες, όπως για παράδειγμα το κλείδωμα πιστωτικών καρτών και η προειδοποίηση των πελατών για άγνωστες πληρωμές. Επιπλέον, οι τράπεζες επενδύουν σε AI back-room που μπορεί να δώσει λύσεις σε πολλά διαφορετικά ζητήματα.

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι τράπεζες δεν πρόκειται να επενδύσουν σε AI, εάν δεν είναι πλήρως ασφαλής και αξιόπιστη κίνηση. Αυτό θα διακύβευε τόσο τις λειτουργίες τους όσο και τα χρήματα των πελατών. Μπορεί ο φόβος γύρω από το Artificial Intelligence να επιμένει, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βοηθά στην ασφάλεια των ανθρώπων.