Η Sarah Jessica Parker, η αγαπημένη Carrie Bradshaw του Sex and the City, στέκεται όρθια μέσα στο νέο κατάστημα υποδημάτων της στο Μανχάταν, φορώντας ένα ζευγάρι από τις δικές της ψηλοτάκουνες γόβες και περιβάλλεται από κάμερες και κόσμο. Έξω, πίσω από τους φύλακες ασφαλείας, δεκάδες οπαδοί της στοιβάζονται για να τη συναντήσουν και ίσως να αγοράσουν κάποια από τα πέδιλα της. Οι περαστικοί κοιτούν πεταχτά μέσα από τα μεγάλα παράθυρα για να πάρουν μία γεύση από τα τεκταινόμενα.

«Είμαστε πολύ τυχεροί που είμαστε εδώ», λέει η Parker, ανεβαίνει σε έναν καναπέ στο κέντρο του καταστήματός της, το πιο πρόσφατο σημείο πώλησης της σταδιακά αναπτυσσόμενης αυτοκρατορίας της. Ένα πορτραίτο με την ίδια που δοκιμάζει ένα ζευγάρι κόκκινες γόβες δίπλα σε σωρούς παπουτσιών, κοσμεί τον τοίχο πίσω της. Εξηγεί γιατί της αρέσει να βρίσκεται ανάμεσα στα λιθόστρωτα του South Street Seaport της Νέας Υόρκης, επικίνδυνο έδαφος για όσες φορούν τακούνια.

Η Parker, 53 ετών, έχει ήδη δημιουργήσει μια αρκετά μεγάλη επιχείρηση, εκμεταλλευόμενη τον χαρακτήρα που έπαιξε επί σειρά ετών στην τηλεόραση. Ο επιτυχημένος της ρόλος ως Carrie Bradshaw στο Sex and the City του HBO με 94 επεισόδια και δύο ταινίες μεγάλου μήκους, παραμένει στο προσκήνιο παγκοσμίως. Η Carrie αναδείχθηκε σε κορυφαία influencer της μόδας κατά τη διάρκεια που παίζονταν η τηλεοπτική σειρά, κάνοντας γνωστά στο ευρύ κοινό αρκετά εμπορικά σήματα υποδημάτων και κοσμημάτων. Ωστόσο, η μεγάλη της αγάπη ήταν τα παπούτσια. Λάτρεψε τα brands Jimmy Choo, Christian Louboutin και Manolo Blahnik. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τόσο η Carrie όσο και η ηθοποιός που την υποδύονταν να συνδεθούν στη συνείδηση όλων με τα ωραιότερα και πιο εντυπωσιακά παπούτσια.

«Αυτή η σχέση ήταν τόσο έντονη και καθοριστική και αποτέλεσε μέρος της αφήγησης, πράγμα που μπορεί να χαρακτηριστεί τόσο γοητευτικό όσο και αρνητικό σε κάποιο βαθμό» υποστηρίζει η Parker, σχολιάζοντας την αγάπη της Carrie για τα ακριβά τακούνια. «Είναι μια πολύ εύκολη και συγκεκριμένη συσχέτιση.»

Η γραμμή των παπουτσιών της αποτελείται κυρίως από διάφορα ψηλά τακούνια, μπότες και στιλέτα. Ωστόσο, υπάρχουν και μερικά flat σχέδια. Κατασκευάζονται στην Ιταλία και πωλούνται τόσο στις μπουτίκ της όσο και σε πολυτελή πολυκαταστήματα όπως τα Bloomingdale, Neiman Marcus και Saks Fifth Avenue. Τα σχέδια είναι αρκετά έντονα, όπως οι εκθαμβωτικές ασημένιες μπότες και τα μεταλλικά σουέτ τύπου Mary Janes. Οι τιμές κυμαίνονται από $ 250 για τα πέδιλα μέχρι τα $ 600 για τις ψηλές μπότες.

Παρά το γεγονός ότι η ηθοποιός παίζει σε άλλο τηλεοπτικό σήριαλ, η παρουσία της εξακολουθεί να ταυτίζεται με την Carrie Bradshaw. Μετά και την κυκλοφορία της δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας της το 2010, η Parker επισήμανε ότι την προσέγγισαν επανειλημμένα προκειμένου να ξεκινήσει τη δική της σειρά παπουτσιών. Εκείνη την περίοδο απέρριψε τις προτάσεις.

«Ήθελαν να κάνω παπούτσια και να τα πουλάω έναντι $ 69, τα οποία θα κατασκευάζονταν μαζικά στην Κίνα και όλοι θα γίνονταν πλούσιοι» θυμάται η ηθοποιός και επιχειρηματίας. «Δεν θα μπορούσα να το κάνω.» Το 2014, η Parker βρήκε έναν τρόπο να κάνει την ιδέα αυτή πραγματικότητα αλλά με τους δικούς της όρους. Συνεργάστηκε με τον George Malkemus, πρόεδρο της ετικέτας υποδημάτων Manolo Blahnik USA – του brand Που η Carrie Bradshaw έκανε διάσημο παγκοσμίως.

Οι ετικέτες της μόδας με το όνομα διαφόρων celebrities, είτε αφορούν ρούχα, είτε τσάντες και υποδήματα, λανσάρονται συνεχώς και συνήθως ξεθωριάζουν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί μία σειρά της  Walmart με τη Miley Cyrus, τα Malibu Dave του David Hasselhoff κ.α. Ακόμη και η Parker είχε τη δική της γραμμή ρούχων που ονομάζονταν Bitten στα τέλη της δεκαετίας του 2000. Τα απομεινάρια της μπορούν τώρα να βρεθούν μόνο σε εκθεσιακούς χώρους μεταπώλησης όπως το Poshmark και το Tradesy.

Υπάρχουν όμως και success stories. Η Jessica Simpson έχει μια από τις μεγαλύτερες γραμμές μόδας διασημοτήτων, καταφέρνοντας να πουλά ρούχα σε όλη την Αμερική. Τα προϊόντα της βρίσκονται στα ράφια των Macy’s, Lord & Taylor και Dillard’s. Θυμηθείτε επίσης τις δίδυμες αδελφές Olsen. Η Ashley και η Mary-Kate έγιναν γνωστές σχεδιάστριες μόδας, με τη σύγχρονη μάρκα Elizabeth και James και την ετικέτα The Row, να έχουν κερδίσει αφοσιωμένους οπαδούς. Πιο πρόσφατα, οι συλλογές της Rihanna, Fenty και του Kanye West, Yeyy έχουν αναδειχθεί σε μερικά από τα πιο περιζήτητα αντικείμενα μόδας.

Στο μεταξύ, τα παπούτσια της Parker, μετρούν ήδη τέσσερα χρόνια στην αγορά και εξακολουθούν να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Η εταιρία δεν έχει βγάλει προς το παρόν οικονομικά στοιχεία, ωστόσο η διοίκηση της υποστηρίζει ότι είναι ευχαριστημένοι με την ανάπτυξη που καταγράφει.

Η ίδια η Parker συμμετέχει ενεργά στην επιχείρηση και εργάζεται στα καταστήματα της όταν της το επιτρέπει το πρόγραμμα της. «Αν δεν έχω γυρίσματα και δεν εργάζομαι αλλού βρίσκομαι στο κατάστημα», τονίζει.

Η κολεξιόν SJP διαθέτει καταστήματα στη Νέα Υόρκη, το Λας Βέγκας, το Ντουμπάι και την Ουάσινγκτον.

«Η εικασία μου είναι ότι θα αναπτυχθούμε περισσότερο», λέει η Parker για τα μελλοντικά της σχέδια, «αλλά θα είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί για το μέρος.»