Να μην μπει πλαφόν στην τιμή των καυσίμων ζητούν οι πρατηριούχοι καθώς θεωρούν ότι τα φαινόμενα αισχροκέρδειας είναι μεμονωμένα και η επιβολή ανώτατης τιμής θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό, ο οποίος ήδη πλήττεται από το λαθρεμπόριο και την αυξημένη φορολογία, όπως υποστηρίζουν.

Πληροφορίες για πλαφόν στην τιμή της βενζίνης

Ο κ. Δημήτρης Μακρυβέλιος, εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων μιλώντας στο insider.gr την Πέμπτη, εκφράζει την αντίθεση του κλάδου στην εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας προς το υπουργείο Οικονομίας για επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης για όλα ή ορισμένα πετρελαιοειδή προϊόντα.

Όπως είναι γνωστό, η ΡΑΕ με αφορμή την καταγραφή φαινομένων υψηλής τιμής πώλησης καυσίμων σε ορισμένους νομούς ειδικά κατά την τουριστική περίοδο προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για «την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού και την προστασία των καταναλωτών», όπως αναφέρει. Αδρομερώς, προτείνει να επιβληθούν γενικά ή τοπικά ανώτατες τιµές πώλησης στον καταναλωτή (Α.Τ.Κ.) για όλα ή ορισµένα από τα πετρελαιοειδή προϊόντα. Η ισχύς της απόφασης θα διαρκεί για διάστηµα έως δύο µηνών κάθε φορά (μετά την πάροδο του διµήνου οι υπουργοί Οικονοµίας και Οικονοµικών και Ανάπτυξης επανεξετάζουν τις συνθήκες και αποφασίζουν για το εάν είναι αναγκαία η διατήρηση σε ισχύ της απόφασης µε την οποία επιβλήθηκαν οι ανώτατες τιµές πώλησης).

Έτσι, το μέτρο λαμβάνεται αρχικά μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου και αρχικά θα αφορά στην αμόλυβδη 95 οκτανίων ενώ στη συνέχεια και κατά την εφαρμογή του μέτρου να εφαρμοστεί η ίδια μεθοδολογία για το πετρέλαιο κίνησης και το υγραέριο κίνησης.

Η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τις επιχειρήσεις του κλάδου και ήδη η ΠΟΠΕΚ απέστειλε στη ΡΑΕ επιστολή προκειμένου να πραγματοποιηθεί σύσκεψη όλων των παραγόντων της αγοράς πετρελαιοειδών, προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις και να εντοπίσουν όλοι μαζί τα φαινόμενα αισχροκέρδειας πριν από οποιαδήποτε εισήγηση περί επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων.

Όπως φαίνεται όμως από τις τοποθετήσεις φορέων της αγοράς, η έννοια της «αισχροκέρδειας» είναι κάτι το οποίο επιδέχεται πολλών ερμηνειών. «Όταν ένα πρατήριο στην Ανάφη, το οποίο δουλεύει μόνο δύο μήνες το χρόνο πάει για 10% κέρδος (αντί για το 2%-3% το οποίο όμως είναι αποτέλεσμα άλλων παραγόντων όπως είναι το λαθρεμπόριο κλπ) για ποια αισχροκέρδεια μιλάμε; Όταν η τιμή διύλισης είναι 1,21 ευρώ και φθάνει στο 1,5% μαζί με το 24% ΦΠΑ αυτό είναι αισχροκέρδεια; Ουσιαστικά πρέπει να εξεταστεί το θέμα της υψηλής φορολογίας καθώς η τελική τιμή είναι κυρίως φόροι. Η επιβολή ανώτατης τιμής δεν λύνει το πρόβλημα. Δημιουργεί παραπάνω προβλήματα στον ελεύθερο ανταγωνισμό σε μια δύσκολη εποχή. Η ΡΑΕ εισηγείται κάτι περίπλοκες εξισώσεις. Ποιοί ακριβώς θα κάτσουν να υπολογίσουν αυτές τις εξισώσεις; To πλαφόν είναι ακραίο μέτρο. Η ίδια η αγορά ρυθμίζει τους κανόνες. Και αυτό πρέπει να γίνεται όταν μιλάμε για ελεύθερη αγορά. Όσον αφορά στα φαινόμενα αισχροκέρδειας, αυτά θα πρέπει να εξεταστούν κατά περίπτωση. Και αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος, να επιβληθούν τότε και εκεί που πρέπει τα μέτρα», αναφέρει ο κ. Μακρυβέλιος μιλώντας στο insider.gr.

Αντιδράσεις και από τον ΣΕΕΠΕ

Προς την ίδια κατεύθυνση, ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ)απηύθυνε την Πέμπτη στον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τον γ.γ. Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας επιστολή αναφέροντας ότι:

«Μετά τη δημοσιοποίηση της εισήγησης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για επιβολή ανωτάτης τιμής (πλαφόν) στα καύσιμα, παρακαλούμε όπως επειγόντως, σε ώρα και ημέρα της επιλογής σας, μας δεχθείτε σε συνάντηση, προκειμένου να σας καταθέσομε τις απόψεις μας επί του θέματος. Θεωρούμε φυσικά αυτονόητο και απαραίτητο να παρευρεθούν στη συνάντηση οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών καθώς και της ΡΑΕ, προκειμένου η Δημόσια Διοίκηση να έχει πληρέστερη ενημέρωση και τις απόψεις όλων των μερών».

Σχόλια

σχόλια