Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν το σκύλο τους κυριολεκτικά σαν παιδί τους. Για κάποιο λόγο όμως όταν μετακινούνται με το αυτοκίνητό τους αφήνουν αυτό το παιδί εντελώς απροστάτευτο – κυριολεκτικά «χύμα». Μία λύση είναι να δέσουμε το τετράποδο με ειδικό λουρί που ασφαλίζει στην υποδοχή της αγκράφας της ζώνης ασφαλείας. Ωστόσο, καθώς αυτή η επιλογή περιορίζει την άνεση του ζώου, κάποιοι προτιμούν τα ειδικά σχεδιασμένα κλουβιά, στα οποία ένας σκύλος μπορεί να καθίσει/ξαπλώσει όπως βολεύεται χωρίς να ενοχλεί και χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να εκσφενδονιστεί – ακόμα και εκτός οχήματος – σε κάποιο ατύχημα ή ακόμα και απότομο φρενάρισμα.

Γιατί σε περίπτωση ατυχήματος, τα σκυλιά που δεν είναι ασφαλισμένα στην καμπίνα μπορούν να εκσφενδονιστούν, αυξάνοντας τις πιθανότητες τραυματισμού, τόσο για τα ίδια όσο και για τον οδηγό, τους επιβάτες και τους άλλους χρήστες των δρόμων.

Κάπου εδώ έρχεται η Ford να μας ανακοινώσει ότι σχεδίασε με τέτοιο τρόπο το πορτμπαγκάζ του νέου Focus Wagon, ώστε να χωράει τα μεγαλύτερα κλουβιά της αγοράς. Στη διαδικασία της σχεδίασης συμμετείχε, μάλιστα, ο σκύλος του μηχανικού Rene Berns – ο οποίος ήταν αυτός που ανέλαβε να σχεδιάσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να τα σκυλιά να ταξιδεύουν με μεγαλύτερη ασφάλεια – ένας Αυστραλιανός Ποιμενικός με το όνομα Emil.

Τα όσα αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου της Ford είναι χαρακτηριστικά και αποκαλυπτικά:

«Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η Ford, το 32% των οδηγών – ιδιοκτητών σκύλων παραδέχεται ότι δεν ασφαλίζει τα κατοικίδια μέσα στο αυτοκίνητο *, κάτι που είναι υποχρεωτικό από το νόμο σε αρκετές χώρες. Αυτός άλλωστε είναι ο ασφαλέστερος και πιο ενδεδειγμένος τρόπος μετακίνησης τόσο για τους τετράποδους φίλους μας, όσο και για τον οδηγό, τους επιβάτες και τους άλλους χρήστες των δρόμων.

Από τους ιδιοκτήτες σκύλων που συμμετείχαν στην έρευνα και απάντησαν ότι δεν ασφαλίζουν πάντα τα κατοικίδιά τους μέσα στο αυτοκίνητο, το 32% δήλωσε ότι το πράττει καθώς αυτό δεν αρέσει στο σκύλο. Το 31% είπε πως η ασφάλιση ενός ζώου στο αυτοκίνητο δεν είναι απαραίτητη σε μικρές διαδρομές, ενώ ένα 14% είπε ότι το αυτοκίνητο δεν έχει τον απαιτούμενο χώρο για κλουβί.

Τουλάχιστον ένας στους τέσσερις οδηγούς (26%) που είπε ότι μεταφέρει το σκύλο του χωρίς να τον έχει ασφαλίσει, παραδέχτηκε ότι ο σκύλος κάποια στιγμή πήδηξε από το παράθυρο με αποτέλεσμα κάποιες φορές να τραυματιστεί, ακόμα και να σκοτωθεί. Κάποιοι ιδιοκτήτες μάλιστα παραδέχτηκαν ότι ενεπλάκησαν σε ατύχημα επειδή το κατοικίδιο απέσπασε την προσοχή τους, ότι άναψε κατά λάθος τα φλας, ότι μπλόκαρε την ορατότητα ή ότι δάγκωσε κάποιον επιβάτη.

Σε περίπτωση που το κατοικίδιο δεν είναι ασφαλισμένο στο αυτοκίνητο, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο μπορεί να πάψει να ισχύει. Υπολογίζεται μάλιστα ότι σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με 40 χλμ./ώρα, σε περίπτωση σύγκρουσης, ένας μη ασφαλισμένος σκύλος μπορεί να αναπτύξει δυνάμεις ανάλογες με 40 φορές το βάρος του **.

Η μελέτη που έγινε με σημείο αναφοράς το νέο Focus wagon ήταν προσωπικό θέμα για το μηχανικό της Ford, Rene Berns. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο Rene επιστράτευσε τον Emil προκειμένου να εξασφαλίζει ότι το μεγαλύτερο κλουβί για σκύλους χωράει στο χώρο αποσκευών του Focus wagon. Το αποτέλεσμα ήταν, το συγκεκριμένο μοντέλο να μπορεί να μεταφέρει άνετα ακόμη και ένα Ιρλανδικό Wolfhound, τη ράτσα με το μεγαλύτερο ύψος στον κόσμο.

Μαζί με την ομάδα του στην Κολωνία της Γερμανίας, ο Rene κατάφερε να μεγιστοποιήσει το χώρο αποσκευών του Focus wagon συμπιέζοντας τον αφρό της εσωτερικής επένδυσης της οροφής, κονταίνοντας τις βίδες στους μεντεσέδες και διαμορφώνοντας κατάλληλα το άνοιγμα της πίσω πόρτας.

«Γνωρίζω καλά τι σημαίνει για μένα να μπορώ να παίρνω τον Emil μαζί μου όπου πηγαίνω και είμαι περήφανος που με βοήθησε κι εκείνος να διευκολύνω και άλλους κατόχους σκύλων αλλά και τα ίδια κατοικίδια να ταξιδεύουν με ασφάλεια και άνεση», λέει ο Berns.

Το νέο Focus wagon είναι διαθέσιμο στην Ευρωπαϊκή αγορά σε μία ολοκληρωμένη γκάμα που περιλαμβάνει τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, το πολυτελές Focus Vignale, και το crossover Focus Active που είναι εμπνευσμένο από τα οχήματα της SUV κατηγορίας.»

* 5.000 κάτοχοι σκύλων από Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο συμμετείχαν στην έρευνα της onepoll.com το Νοέμβριο του 2018. 

** https://www.allianz.com/en/press/extra/knowledge/mobility/140709-keeping-pets-safe-in-the-car.html

Νίκος Λουπάκης

Σχόλια

σχόλια