Κάθε μέρα που περνά υπάρχει μια νέα εξέλιξη όσον αφορά στην Uber και τη μη ανανέωση της άδειάς της στο Λονδίνο, σε μια πόλη στην οποία η εταιρεία είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη.

H TfL (Transport for London) αρνήθηκε να ανανεώσει την άδεια της εταιρείας, καθώς κρίθηκε ότι η Uber δεν αποτελεί «σωστή υπηρεσία ενοικίασης ιδιωτικών αυτοκινήτων».

«Η προσέγγιση της Uber δείχνει μια αδυναμία εταιρικής υπευθυνότητας» αναφέρει η TfL χαρακτηριστικά. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοί της διαμαρτύρονται για τα βασικά εργατικά δικαιώματά τους.

Η Uber, από τη μεριά της, υποστηρίζει ότι οι οδηγοί της είναι αυτοαπασχολούμενοι και όχι εργαζόμενοί της κι ότι δεν δικαιούνται τα έξτρα προνόμια των εργαζομένων μιας εταιρείας.

Το θέμα είναι, όμως, αν και κατά πόσο οι εξελίξεις αυτές επηρεάζουν τόσο την ίδια την εταιρεία και την πορεία της παγκοσμίως, όσο και τον γενικότερο κλάδο της αυτοαπασχόλησης (gig economy). To star.gr μίλησε με τον κ. Xenios Thrasyvoulou, ιδρυτή και CEO της πλατφόρμας People Per Hour (PeoplePerHour.com), από την οποία ελεύθεροι επαγγελματίες βρίσκουν δουλειά – κι αντίστοιχα εταιρείες και ιδιώτες βρίσκουν ελεύθερους επαγγελματίες για να συνεργαστούν μαζί τους – με στόχο να ρίξει φως στο θέμα αυτό που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες.

O κος Xenios Thrasyvoulou

«H Uber έχει κάνει προφανώς κάποια πράγματα που ενόχλησαν τις αρχές στο Λονδίνο. Θεωρώ ότι είναι συγκεκριμένες διαδικασίες που αφορούν μόνο την Uber. Δεν θεωρώ ότι αυτό αντικατοπτρίζει τη γενική εξέλιξη του gig economy. Δεν σημαίνει ότι επειδή η Uber έχει πρόβλημα στο Λονδίνο, όλος ο τομέας του freelance έχει πρόβλημα επίσης» εξηγεί ο ειδικός.

Διαβάστε επίσης: Παραιτήθηκε ο CEO της Uber- Στο στόχαστρο ξανά η εταιρεία: «Είναι παράνομη και καμόρα!»

«Το gig economy δεν είναι τίποτα άλλο από κάποιες υπηρεσίες που παραγγέλνει κάποιος για την άνεσή του» συνεχίζει. «Το κάθε ένα από αυτά είναι ξεχωριστό. Δεν μπορούμε να τα γενικεύουμε όλα. Η βιομηχανία των ταξί έχει κάποια ζητήματα, όπως ασφάλεια, σιγουριά, ασφάλιση των εργαζομένων κτλ». Αυτά δεν ισχύουν σε άλλους κλάδους ελεύθερων επαγγελματιών, όπως αποσαφηνίζει ο κ. Thrasyvoulou.

Ένα από τα βασικά θέματα που έχουν προκύψει στο ζήτημα της Uber είναι αν και κατά πόσο ο εργαζόμενος (πχ. ένας οδηγός) είναι υπάλληλος της εταιρείας ή εντελώς αυτοαπασχολούμενος. «Εάν σου λέει μια εταιρεία ότι έρχεσαι στη δουλειά αυτή την ώρα, φοράς αυτή τη στολή, κάνεις τη δουλειά με αυτόν τον τρόπο, με τη συσκευή που σου έχω δώσει και σε ονομάζει ‘ελεύθερο επαγγελματία’, τότε αυτό είναι απάτη. Είναι λάθος. Έχεις λίγη ελευθερία εκεί. Ο freelancer πρέπει να βεβαιωθεί ότι είναι όντως ελεύθερος επαγγελματίας κι όχι ‘κρυφός υπάλληλος’».

Σήμερα, Τρίτη, ο διευθυντής της Uber, Dara Khosrowshahi, συναντήθηκε με μέλη της TfL, προσπαθώντας να διατηρήσει την άδειά της. Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούνιο παραιτήθηκε ο ιδρυτής και πρώην CEO της εταιρείας, Travis Kalanick, μετά από πιέσεις που του άσκησαν 5 από τους μεγαλύτερους επενδυτές της Uber. 

«Άλλαξαν ηγεσία» εξηγεί ο κ. Thrasyvoulou. «Το μέλλον φαντάζομαι εξαρτάται κι από τον νέο CEO, τι θα κάνει, πόσο θα συμβιβαστεί. Αν ήμουν εγώ CEO της Uber θα προσπαθούσα να αλλάξω όλη αυτή την επιθετική στάση που έχει βγάλει προς τα έξω, δημιουργώντας αρνητικά συναισθήματα, και θα συμβιβαζόμουν με μερικά πράγματα που μπορεί να μου κόστιζαν αλλά θα με έκαναν νόμιμο». 

Διαβάστε επίσης:

Σκάνδαλο με την εταιρεία ταξί Uber για μυστικό λογισμικό που κατασκοπεύει τους επιβάτες της

Η Uber χάνει ολόκληρη την αγορά της Ιταλίας

Uber: Για ποιον λόγο απέσυρε από την υπηρεσία της τα αυτο-οδηγούμενα οχήματά της

 

Σχόλια

σχόλια