Σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ για ενίσχυση της φύλαξης στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ

Oι αλλεπάλληλες καταδρομικές επιθέσεις κουκουλοφόρων στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τους σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού, με στόχο την καταστροφή των ακυρωτικών μηχανημάτων των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προκάλεσαν την αντίδραση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.

Είχαν προηγηθεί πιέσεις από τις διοικήσεις των οργανισμών, καθώς η κατάσταση τις τελευταίες ημέρες, κατόπιν και της επίσημης έναρξης της λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ είχε ως συνέπεια τη ραγδαία αύξηση των επιθέσεων.

 Αποκορύφωμα η περασμένη Πέμπτη, οπότε και κατά τη διάρκεια της ημέρας σημειώθηκαν συνολικά 8 επιθέσεις νεαρών, οι οποίοι κατέστρεψαν με ρόπαλα και λοστούς τα ακυρωτικά μηχανήματα στα οχήματα , είτε επιδόθηκαν σε γκράφιτι. Άλλη μία «πληγή» για τα ΜΜΜ, αφού το κόστος για τον καθαρισμό των συρμών και των οχημάτων κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Οι εταιρείες προμηθεύονται ειδικά αντι-γκράφιτι βερνίκια, με τα οποία ωστόσο απλά επιτυγχάνεται ο ευκολότερος καθαρισμός ενός συρμού που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί έως και μία εβδομάδα.

Μόνο στη ΣΤΑΣΥ, η οποία προμηθεύτηκε πριν από λίγες ημέρες ειδικό προστατευτικό βερνίκι αξίας περίπου 900 ευρώ, ο καθαρισμός των συρμών από γκράφιτι εκτιμάται ότι κυμαίνεται από 300.000 έως 400.000 ευρώ τον χρόνο (πάνω από το 10% του κόστους καθαρισμού που δαπανάται).

Πηγές της ΕΛ.ΑΣ. ανέφεραν πως προσανατολίζονται στην άμεση ενίσχυση της φύλαξης στους σταθμούς μετεπιβίβασης στο Μετρό και τον ΗΣΑΠ, ενώ δεν αποκλείεται να συναντήσουμε και αστυνομικούς της Ασφάλειας με πολιτικά να παριστάνουν τους επιβάτες στα λεωφορεία και τρόλεϊ, των γραμμών που τον τελευταίο καιρό έχουν γίνει στόχοι επιθέσεων από κουκουλοφόρους.

Πάντως η επιβολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έχει προκαλέσει αντιδράσεις. 

Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου στις 12.00 το μεσημέρι συλλογικότητες από όλη την Αθήνα, πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο σταθμό Αττική, ζητώντας να επιτραπεί η ελεύθερη μετακίνηση των κατοίκων της πρωτεύουσας στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Πηγή