Τα τέλη κυκλοφορίας έπειτα από τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στο ΑΝΤ1 και το Γιώργο Παπαδάκη βρίσκονται και πάλι στην επικαιρότητα, ενώ οι εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί δεν είναι οι σωστές.

Η κοινοτική οδηγία που επικαλέστηκε ο υπουργός και η οποία θα συνδέσει τα τέλη με τις εκπομπές ρύπων δεν είναι άλλη από την ισχύ του WLTP για τον προσδιορισμό της εκπομπής CO2 που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό τους.

Από τον Οκτώβριο του 2010 στη χώρα μας και για τα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται τα τέλη (και οι δασμοί εισαγωγής) υπολογίζονται με βάση τις εργοστασιακές τιμές εκπομπών CO2, που προκύπτουν με βάση τον κύκλο μέτρηση NEDC.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 και μετά τη λήξη μιας παράτασης 12 μηνών μιας και έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018, ο κύκλος αυτός έχει αντικατασταθεί επίσημα στην Ε.Ε. από τον πιο ρεαλιστικό κύκλο μέτρησης WLTP. Ο οποίες έχει σαν αποτέλεσμα υψηλότερες και πιο κοντά στην καθημερινότητα επίσημες τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπής  CO2.

Η άμεση εφαρμογή των νεών αυτών τιμών εκπομπής CO2 θα οδηγούσε σε άμεση αύξηση και των τελών κυκλοφορίας των καινούργιων αυτοκινήτων που θα ταξινομούνταν για πρώτη φορά. Έτσι με το ΦΕΚ 31/8 139, τεύχος Α, η κυβέρνηση έδωσε παράταση στη χρήση των πιο χαμηλών τιμών CO2 κατά NEDC έως την 29η Φεβρουαρίου του 2020.

Έτσι δεν αυξάνονται τα τέλη για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν ως αυτήν την ημερομηνία -για τα άλλα που είναι ήδη σε κυκλοφορία δεν θα άλλαζαν έτσι και αλλιώς από τη στιγμή που η κλίμακα διατηρείται (και για όσα έχουν ταξινομηθεί πριν τον Οκτώβριο του 2010 και ο υπολογισμός γίνεται με βάση τα κυβικά).

Από την 1η Μαρτίου του 2020 τα τέλη για το υπόλοιπο του 2020 και για τα καινούργια αυτοκίνητα και μόνο που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά θα υπολογίζονται με βάση τις μεγαλύτερες τιμές CO2 κατά WLTP και κατά συνέπεια θα αυξηθούν με βάση την ισχύουσα κλίμακα.

Για το ύψος των αυξήσεων δεν μπορεί να γίνει καμία εκτίμηση, μιας και η εκπομπή CO2 υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε έκδοση κάθε μοντέλου, μιας και ρόλο παίζει το βάρος που μεταβάλλεται με τον εξοπλισμό καθώς και τα λάστιχα.

Επίσης με την τρέχουσα νομοθεσία και αν δεν αλλάξει κάτι από την 1η Μαρτίου του 2020 δεν θα αυξηθούν μόνο τα τέλη αλλά και οι τιμές αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων.