Διετές business plan (2018-20) έχει εκπονήσει ο ΕΦΚΑ με στόχο την ορθολογική διαχείριση και την καλύτερη ενοποίηση με ενιαίους όρους και κανόνες των 8 ταμείων κύριας ασφάλισης που αποτελούν τον κορμό του ασφαλιστικού συστήματος.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός, ο οποίος θα παραλαμβάνει το ιστορικό κάθε ασφαλισμένου παραδόθηκε από την υπουργό Εργασίας κ. Ε. Αχτσιόγλου στους θεσμικούς εταίρους, εστιάζει στο μέλλον του Οργανισμού και θέτει τις προτεραιότητές και ενδυναμώνει τις εσωτερικές του διαδικασίες, εξασφαλίζοντας τις συνθήκες ώστε οι υπάλληλοι καθώς και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να εργάζονται με κοινό στόχο, σκοπό, αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα.

Το όραμα του οργανισμού είναι η εξασφάλιση των κάθε είδους παροχών προς τους πολίτες, με μια απλοποιημένη και ταυτόχρονα φιλική παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε αυτούς, η οποία υποστηρίζεται, μέσω της καλύτερης αξιοποίησης νέων τεχνολογιών.

Ο ΕΦΚΑ δημιουργήθηκε για να εξασφαλίσει από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, την βιωσιμότητα της κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα και να παρέχει:

1. Βέλτιστες παρεχόμενες υπηρεσίες: Αξιοποίηση και ανάπτυξη ενιαίων μηχανογραφικών εφαρμογών, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες φιλικές προς τον χρήστη και με σκοπό την παροχή υπηρεσιών ολικής ποιότητας προς τους πολίτες.
2. Οικονομική επάρκεια: Ενίσχυση εσόδων, μέσω της αξιοποίησης της ενιαίας περιουσίας του φορέα και της ενίσχυσης του ελεγκτικού μηχανισμού.
3. Συντάξεις: Μείωση του χρόνου απονομής σύνταξης μέσω της ψηφιοποίησης του ασφαλιστικού βίου των ασφαλισμένων
4. Θέματα ασφάλισης και Παροχών: Κατάρτιση ενιαίου κανονισμού ασφάλισης και παροχών με ίσα δικαιώματα για όλους.

Στρατηγικοί Στόχοι

1ος Στρατηγικός Στόχος: Βελτίωση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών ώστε να αναπτυχθεί η ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ ασφαλισμένων – φορέα και μία ενιαία διαδικασία εξυπηρέτησης των πολιτών.

Απαραίτητη προϋπόθεση στα αρχικά βήματα του φορέα για την ερχόμενη τριετία είναι να καταρτιστεί η Στρατηγική Εξυπηρέτησης του κοινού (ενεργοί ασφαλισμένοι, έμμεσα μέλη, συνταξιούχοι, εργοδότες, οργανισμοί), η οποία περιλαμβάνει την κατάρτιση και υλοποίηση τεσσάρων βασικών δράσεων:

• Την δημιουργία του Χάρτη-πλαίσιου παροχής υπηρεσιών
• Την κατάρτιση των Προτύπων Εξυπηρέτησης Κοινού
• Τη συνεχή παρακολούθηση/αξιολόγηση των Προτύπων Εξυπηρέτησης Κοινού
• Την δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

2ος Στρατηγικός Στόχος: Η καθιέρωση συστήματος διοικητικού εκσυγχρονισμού και μεθόδων στρατηγικού σχεδιασμού για την καλύτερη αξιοποίηση των πόρων του φορέα και προς όφελος των πολιτών.

Το νέο «οργανόγραμμα» θα προσφέρει μία σύγχρονη δομή διοίκησης και οργάνωσης για τα επόμενα χρόνια:

• Η προτεινόμενη διάρθρωση προβλέπει καταρχήν την δημιουργία 13 Π.Υ.Σ.Υ, σε όλη την Ελλάδα, οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για την διασφάλιση της ορθολογικής διοίκησης και των ποιοτικών υπηρεσιών σε κάθε αποκεντρωμένη υπηρεσία. Το σημερινό δίκτυο των 355 Τοπικών Υποκαταστημάτων θα αναδιαταχθεί, ώστε να παρέχει το κατάλληλο επίπεδο εξυπηρέτησης για την κάλυψη των απαιτήσεων των ασφαλισμένων σε τοπικό επίπεδο.
• Εκτός από τα παραπάνω ο Ε.Φ.Κ.Α θα εισαγάγει μια νέα περιφερειακή δομή που θα αποτελείται από 11 Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Ασφάλισης (ΠΕΚΑ), σε όλη την Ελλάδα. Το έργο αυτής της νέας δομής, αποσκοπεί στο να διασφαλίσει τους πόρους από ασφαλιστικές εισφορές και να πατάξει την εισφοροδιαφυγή, την εισφοροαποφυγή και την αδήλωτη εργασία

3ος Στρατηγικός Στόχος: Αξιολόγηση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων του ΕΦΚΑ και εφαρμογή προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών σε όλες τις υπηρεσίες του φορέα.

Ειδικότερα, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στις ακόλουθες εργασίες:

• Χρηματοδότηση για την ανάπτυξη έργων μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Μεταρρύθμισης Δημοσίου Τομέα 2014-2020: Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα- ΕΦΚΑ, έργο για την καταπολέμηση εισφοροδιαφυγής και εισφοροαποφυγής, έργο για την μείωση του χρόνου Απονομής Σύνταξης με τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών και το έργο για την ψηφιοποίηση ασφαλιστικού ιστορικού/ασφαλιστικού χρόνου.
• Ανάπτυξη του διαδικτυακού τόπου του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr και υποστήριξη του εσωτερικού δικτύου Intranet του ΕΦΚΑ (intranet.efka.gov.gr)
• Αναβάθμιση του εξοπλισμού και επαύξηση χωρητικότητας του Call Center ΕΦΚΑ (1555).

Η δομημένη προσέγγιση της αξιολόγησης και διαχείρισης κινδύνων θα προσφέρει τα παρακάτω οφέλη στον οργανισμό:

• Θα ευαισθητοποιήσει τα στελέχη του Οργανισμού ως προς τις διαδικασίες ελέγχου και αλλαγή της κουλτούρας ασφαλισμένων.
• Θα συμπληρώσει το έργο της Δ/νσης Εσωτερικού Ελέγχου.
• Θα εξασφαλιστεί πως κάθε έκθεση σε κίνδυνο αναγνωρίζεται και διαχειρίζεται κατάλληλα.
• Θα αποτελέσει βασικό κομμάτι της διαδικασίας του επιχειρησιακού σχεδίου.
• Θα εξασφαλίσει πως οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες σε σχέση με την διαχείριση των κινδύνων είναι ξεκάθαρα ορισμένοι.
• Θα συμβάλει στη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών.
• Θα συντελέσει στην αποτελεσματικότερη χρήση των πόρων
• θα προάγει την καινοτομία.

Σχόλια

σχόλια