Το πόσο καλό ήταν το πρώτο Ford Focus είναι φανερό και το αντιλαμβάνεται κανείς πολύ εύκολα από το πόσα εξ αυτών κυκλοφορούν ακόμη μετά από 20 χρόνια και είναι σχεδόν σαν καινούργια. Εκείνο το Ford Focus είχε ένα εκπληκτικό σε πληροφόρηση τιμόνι και τρομερή πρόσφυση σχεδόν σε κάθε είδος ασφάλτου. Όλα τα επόμενα Focus συνέχισαν την παράδοση της τρομερής πρόσφυσης αλλά δεν είχαν εκείνο το απίθανο «τιμόνι» σε αίσθηση.

Η αίσθηση του τιμονιού στην 4η γενιά έρχεται ακόμα καλύτερη και τοποθετείται εύκολα στην κορυφή όχι μόνον αυτής της κατηγορίας, αλλά ανάμεσα στα 5 καλύτερα «τιμόνια» ανεξαρτήτως μοντέλου ή τιμής. Και φυσικά έχουμε και την μηχανική πρόσφυση του νέου Focus που ξεπερνά κάθε φαντασία. Με την αύξηση του μεταξονίου κατά 50 χιλιοστά, χρειάζεται πλέον να υπερβάλεις σε σχεδόν απαγορευτικές ταχύτητες για να ξεκολλήσει το πίσω μέρος και να μπει το Ford Stability Control και να ηρεμήσει τα πράγματα.

Σχεδιασμένο εξ αρχής, το ολοκαίνουργιο Ford Focus δεν μοιράζεται ούτε βίδα με το προηγούμενο μοντέλο και ανοίγει μια νέα εποχή για την τεχνολογία, την άνεση, τους χώρους και την οδηγική συμπεριφορά για τους πελάτες της μεσαίας κατηγορίας. Το «ανθρωποκεντρικό» νέο μοντέλο της Ford προσφέρεται από την αρχή με εκδόσεις Active και Vignale για τους μερακλήδες, εκτός από τις γνωστές εκδόσεις Trend, Business, Titanium και ST Line, ενώ υπάρχει και μοντέλο Wagon, σε διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού. Αισθητικά ακολουθεί εξωτερικά, μια συντηρητική σχεδίαση που δεν προκαλεί και δεν ξενίζει, ενώ εσωτερικά η φιλοσοφία «no gap» που ακολούθησαν οι άνθρωποι της Ford οδήγησαν σε ένα εσωτερικό που ποιοτικά στέκεται επι ίσοις όροις απέναντι στον αντaγωνισμό των μικρών BMW αλλά και της νέας A-Class.

Και ακόμα έρχεται με νέες τεχνολογίες Stop & Go, Recognition Speed και Τεχνολογία Lane-Centering καθώς και το Head-up Display, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Ford στην Ευρώπη. Επιπρόσθετα διαθέτει το ενσωματωμένο μόντεμ της FordPass Connect για συνδεσιμότητα Wi-Fi εν κινήσει, ασύρματη φόρτιση, SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και High End ήχο από την B&O. Και βεβαίως την νέα τεχνολογία CCD (που ανιχνεύει τις λακούβες) της Ford για το Focus, η οποία κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί την λειτουργία και τις κινήσεις της ανάρτησης, του αμαξώματος, του τιμονιού και των φρένων και προσαρμόζει την απόσβεση της ανάρτησης για εξαιρετική και πέρα από κάθε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα, ποιότητα οδήγησης.

Το Focus έρχεται εφοδιασμένο με μια προηγμένη σειρά βενζινοκινητήρων EcoBoost και diesel EcoBlue που προσφέρουν βελτιστοποιημένη ισχύ και εκλεπτυσμένη απόδοση, ενώ ακολουθούν τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών Euro 6. Ο πολυβραβευμένος EcoBoost των 1.000 κ.εκ. προσφέρεται με ιπποδυνάμεις 85, 100 και 125 ίππων, ενώ ο νέος κινητήρας EcoBoost 1.500 κ.εκ. προσφέρεται με ισχύ 150 ίππων και 182 ίππων. Αντίστοιχα ο νέος  πετρελαιοκινητήρας EcoBlue 1.500 κ.εκ. προσφέρεται με 95 και 120 ίππους και γιγάντια ροπή 300 Nm. Υπάρχουν φυσικά επιλογές 6τάχυτων μηχανικών κιβωτίων ή 8τάχυτων αυτόματων.

Το ολοκαίνουργιο Ford Focus κατασκευάζεται στη μονάδα συναρμολόγησης Saarlouis της Γερμανίας, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Τιμές δεν ανακοινώθηκαν, αν και όπως μας ενημέρωσαν γίνεται μάχη με το εργοστάσιο για να πετύχουν τιμές εκκίνησης κάτω από τα 20.000 ευρώ. Βεβαίως η εκπληκτική πλέον ποιότητα, η Made in Germany συναρμογή και η εκπληκτική οδική συμπεριφορά που οφείλεται σε πολύ πολύπλοκα σχεδιασμένες αναρτήσεις κοστίζει και αυτό είναι ένα νέο δεδομένο που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι φίλοι της μάρκας.

Σχόλια

σχόλια