Oι ξενοδοχειακοί παίκτες που θα κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αγορά φιλοξενίας

Ποια μεγάλα ξενοδοχειακά brands θα συνεχίσουν να αυξάνουν τις μονάδες και τα μερίδιά τους παγκοσμίως και ποια η παρουσία τους στη χώρα μας.

Την ανοδική της πορεία με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,6% αναμένεται να ακολουθήσει η παγκόσμια αγορά ξενοδοχείων, φτάνοντας τα 222 δισ. δολάρια το 2016 από τα 148 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν το 2018, σύμφωνα με έκθεση της Zion Market Research.

Παρά την πληθώρα ξενοδοχειακών μονάδων και καταλυμάτων γενικότερα, λίγοι είναι οι μεγάλοι παίκτες της εν λόγω βιομηχανίας οι οποία αναμένεται να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα μεγέθη τους τα επόμενα χρόνια εκμεταλλευόμενες την άνοδο του διαθέσιμου εισοδήματος σε ορισμένες χώρες αλλά και τους millenials που λατρεύουν όπως φαίνεται τα βιωματικά ταξίδια.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία απογραφής από την παγκόσμια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων φιλοξενίας STR, Marriott International, Hilton και Wyndham Hotels & Resorts κυριαρχούν και θα συνεχίσουν να έχουν την «μερίδα του λέοντος» στην παγκόσμια αγορά ξενοδοχείων τα επόμενα χρόνια.

Marriott International

Η μεγαλύτερη εταιρεία ξενοδοχείων παγκοσμίως, η Marriott International, λειτουργεί περίπου 1,3 εκατομμύρια δωμάτια σε όλο τον κόσμο και έχει υπό την σκέπη της 30 επωνυμίες, όπως τα Courtyard και τα Sheraton ενώ προσφάτως έχει λανσάρει και νέες όπως τα Autograph, τα  Tribute και τα Moxy.

Σύμφωνα με την έκθεση της Zion Market Research, ο αμερικανικός κολοσσός αναμένεται να διευρύνει περαιτέρω το μερίδιο των δωματίων και των εσόδων της στον ξενοδοχειακό κλάδο κατά την επόμενη δεκαετία, χάρη στους ταξιδιώτες νέας γενιάς στους οποίους φρόντισε να επενδύσει εγκαίρως μέσω της δημιουργίας brand όπως το Moxy. Να υπενθυμίσουμε ότι τα ξενοδοχεία Moxy, τα οποία προσφάτως έκαναν εγκαίνια και στην Ελλάδα, συγκεκριμένα την Πάτρα, αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα της Marriott International. Ακόμα και ελληνικού εδάφους το δεύτερο είναι ήδη στα σκαριά, στη περιοχή της Αθήνας ενώ σύντομα αναμένεται να ανοίξει και το Αcademia of Athens, Autoraph Collection, το νέο πεντάστερο boutique ξενοδοχείο του ομίλου της Marriott καθώς και ένα ακόμα Academia στη Μύκονο. Φυσικά ο όμιλος επισφράγισε την παρουσία του στην ελληνική πρωτεύουσα ήδη από πέρυσι με το άνοιγμα του Athens Marriott, του ομίλου Χανδρή.

Επιπλέον ώθηση στις κρατήσεις της σύμφωνα με την έκθεση θα προσφέρει και το πρόγραμμα αφοσίωσής της (loyalty program).

Hilon

Κυρίαρχος του παιχνιδιού της ξενοδοχίας είναι και η Hilton Worldwide Holdings (HLT), η οποία εκμεταλλεύεται 923.000 δωμάτια με 15 brands, που συνδυάζουν το midscale μέσω πολυτελών τμημάτων.

Τα δύο μεγαλύτερα εμπορικά σήματά της, το Hampton και το Hilton, αντιπροσωπεύουν συνολικά περισσότερο από το 50% των δωματίων.
Η πολυετή παρουσία της στο χώρο και το κορυφαίο brand της, μαζί με το υψηλού επιπέδου πρόγραμμα αφοσίωσής, συμβάλλουν στην αύξηση των μετοχών της εταιρείας, η οποία αναμένεται να είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες της βιομηχανίας.

Στην περίπτωση της χώρας μας η αλυσίδα αναμένεται να διατηρήσει τo εμβληματικό ξενοδοχείο στη βασιλίσσης Σοφίας, μετά και την σύμβαση ανανέωσης της συνεργασίας για τρία ακόμα έτη.

Whyndham Hotels & Resorts (WH)

Στην τρίτη θέση με 812.000 δωμάτια παγκοσμίως και 20 επωνυμίες στην ομπρέλα της βρίσκεται και η Wyndham Hotels & Resorts (WH).

Τα κορυφαία ξενοδοχεία της είναι τα Super 8 (που αντιπροσωπεύει περίπου το 22% των δωματίων), τα Days Inn (17%) και τα Ramada (14%) με τις ΗΠΑ να τοποθετείται το μερίδιο του λέοντος από το σύνολο των ακινήτων της εταιρείας.

Ο ξενοδοχειακός κολοσσός, με παγκόσμια παρουσία σχεδόν 9.000 ξενοδοχειακών μονάδων  σε περισσότερες από 80 χώρες, συνέχισε τη δυναμική ανάπτυξή της στην περιοχή της Μεσογείου, εγκαινιάζοντας το 2018, 11 νέα ξενοδοχεία. Να υπενθυμίσουμε ότι μόνο στην περίπτωση της χώρας μας σε λιγότερο από δυο χρόνια, το χαρτοφυλάκιο της Wyndham Hotels & Resorts περιλαμβάνει σήμερα επτά ξενοδοχεία, με συνολικά περισσότερα από 1.300 δωμάτια, σε όλη τη χώρα. Το 2018 η εταιρεία σημείωσε δυο πρωτιές στην ελληνική αγορά, πρώτα με το Dolce Riviera Attica, το πρώτο ξενοδοχείο Dolce Hotels & Resorts by Wyndham στην Ελλάδα και, στη συνέχεια, με το Wyndham Athens Residence, το πρώτο εγχείρημα φιλοξενίας μεικτής χρήσης στην ελληνική αγορά. O εντατικός αυτός ρυθμός θα συνεχιστεί και το 2019 με την προσθήκη δυο ακόμη ξενοδοχείων, του Wyndham Grand Crete Mirabello Bay το οποίο άνοιξε πρόσφατα στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης και ενός ακόμα στην Κύπρο.

Πέραν βέβαια της Ελλάδας ο φορέας εκμετάλλευσης αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνει σταδιακά το μερίδιο των δωματίων στη ξενοδοχειακή βιομηχανία παγκοσμίως ενισχύοντας παράλληλα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com