Τα χρονοδιαγράμματα των ιδιωτικοποιήσεων δεν μπορούν να είναι εξαιρετικά ασφυκτικά καθώς περιορίζουν τα περιθώρια ελιγμών του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος πώλησης περιουσιακών στοιχείων με χαμηλό τίμημα.

Πρόκειται για παραδοχή που έκαναν εκπρόσωποι των δανειστών στο περιθώριο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, όταν ρωτήθηκαν για σημαντικούς διαγωνισμούς όπως για την πώληση ποσοστού των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ ) και της ΔΕΠΑ. Από την άλλη, τονίστηκε πως υπάρχει πίεση προς την ελληνική πλευρά ώστε «να προχωρήσουν όλες οι ιδιωτικοποιήσεις πριν από το τέλος του προγράμματος» αλλά «αρκετοί διαγωνισμοί είναι σε πολύ αρχικό στάδιο, όπως για τη ΔΕΠΑ και τα ΕΛΠE».

Η απάντηση ήρθε έπειτα από ερώτημα που αφορούσε τις ανέφικτες, όπως προκύπτει, προβλέψεις του συμπληρωματικού μνημονίου. Προβλέπεται πως το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να βγάλει στον αέρα τους διαγωνισμούς για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και για το 65% της ΔΕΠΑ, «με βάση τις συστάσεις των συμβούλων», όπως αναφέρεται στο συμπληρωματικό μνημόνιο. Τον ίδιο μήνα καλείται να εκκινήσει τη διαδικασία πώλησης και του 35% των ΕΛΠE.

Στις περιπτώσεις των ΔΕΠΑ και ΕΛΠE, η ελληνική πλευρά μπορεί να αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης του ποσοστού του ΤΑΙΠΕΔ, αρκεί να αντλήσει αντίστοιχα έσοδα με αυτά που θα είχε στην περίπτωση που το πωλούσε. Ακόμα και αν ήταν έτοιμο το ΤΑΙΠΕΔ για τις δύο εταιρείες, έχει πονοκεφάλους από αλλού. Πώς θα προχωρήσει την πώληση του 30% του ΔΑΑ, όταν ακόμα εκκρεμεί η έγκριση της Κομισιόν για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης; Πρόκειται για εκκρεμότητα που προκαλεί πονοκεφάλους και απειλεί τους στόχους εσόδων για το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Προ ημερών ταξίδευσαν, μάλιστα, στις Βρυξέλλες τόσο η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ όσο και ο επικεφαλής του ΔΑΑ Γ. Παράσχης, χωρίς να λυθεί ο γόρδιος δεσμός της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp).

Σχόλια

σχόλια