Το μιούζικαλ Ερωτόκριτος, η μεγάλη επιτυχία που εγκαινίασε την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον Μάιο 2017 και ενθουσίασε το κοινό σε μια sold out παράσταση στο Ηρώδειο τον περασμένο Σεπτέμβριο, έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για μόνο τρεις βραδιές, 9, 10 και 11 Μαρτίου 2018.

Ο Δημήτρης Μαραμής υπογράφει τη μουσική, το λιμπρέτο, αλλά και τη μουσική διεύθυνση του Ερωτόκριτου, ενώ η σκηνοθεσία, η χορογραφία και το σκηνικό είναι του Κωνσταντίνου Ρήγου, διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ.

H πρώτη παραγγελία μιούζικαλ της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της σεζόν 2016/17, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και ενθουσιάζοντας το πολυπληθές κοινό. Στη μεγάλη επιτυχία του Ερωτόκριτου συνέβαλαν ιδιαιτέρως οι πρωταγωνιστές της παράστασης: ο Θοδωρής Βουτσικάκης (Ερωτόκριτος) και η Μαρίνα Σάττι (Αρετούσα) υπήρξαν το ιδανικό ζευγάρι των ερωτευμένων νέων και απέδωσαν με σπουδαίες ερμηνείες, φρεσκάδα και ερωτισμό τη μουσική του Μαραμή. Μαζί τους ο τραγουδοποιός Γκωτιέ Βελισσάρης, και οι διακεκριμένοι λυρικοί καλλιτέχνες Ιωάννα Φόρτη και Κωστής Μαυρογένης δημιούργησαν ένα πρωταγωνιστικό σύνολο υψηλού επιπέδου.

Ο Δημήτρης Μαραμής συνέθεσε ένα έργο γεμάτο δυνατές μελωδίες, πάνω στο αριστούργημα του Κορνάρου, κρατώντας την κρητική διάλεκτο και το μέτρο (δεκαπεντασύλλαβος) του έργου. Με επιρροές από τη μουσική παράδοση της Κρήτης, αναφορές στην τζαζ, τα μπλουζ, αλλά και τον Χατζιδάκι, ο συνθέτης δημιούργησε ένα νέο μελωδικό σύμπαν για τους χιλιάδες στίχους του Ερωτόκριτου. «Το πρώτο ερώτημα που έθεσα στον εαυτό μου ήταν το πώς θα προσέγγιζα μουσικά αυτό το κλασικό αριστούργημα των δέκα χιλιάδων στίχων γραμμένο στην κρητική διάλεκτο, μέρη του οποίου σιγοτραγουδιούνται από όλους τους Έλληνες στην παραδοσιακή τους μελοποίηση. Θεώρησα ότι πρέπει να μελοποιηθεί με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο σε σχέση με αυτά που είχαμε συνηθίσει έως τώρα, χωρίς όμως να προδοθεί ούτε μία συλλαβή από το λόγο του Βιτσέντζου Κορνάρου», αναφέρει ο Δημήτρης Μαραμής στο σημείωμά του.

Ο Ερωτόκριτος του Μαραμή δεν τοποθετείται σε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο. Εστιάζει κυρίως στα διαχρονικά στοιχεία της ερωτικής ιστορίας του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, στην «αρρώστια» του πόθου και στις περιπέτειες των δύο νέων μέχρι να φτάσουν στο αίσιο τέλος του γάμου τους, παρά τη χρήση του ιδιαίτερου δεκαπεντασύλλαβου του Κορνάρου, που παραπέμπει στο πρωτότυπο ιστορικό πλαίσιο.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται επίσης η σκηνική απόδοση του Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος έστησε μια παράσταση με σύγχρονα υλικά και μινιμαλιστικό σκηνικό, αλλά και μια live κάμερα που εστιάζει στην ένταση των συναισθημάτων. Η σκηνοθεσία ακολουθεί το μουσικό κείμενο και τη γλώσσα του Ερωτόκριτου, και την ίδια στιγμή αναδεικνύει όλα εκείνα τα διαχρονικά ζητήματα που ενώνουν και ταυτόχρονα χωρίζουν την Αρετούσα και τον Ερωτόκριτο, με τη δραματική και επαναστατική ένταση ενός Ρωμαίου και μιας Ιουλιέττας.

Ερωτόκριτος
Μιούζικαλ του Δημήτρη Μαραμή

Παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής ΕΛΣ
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Κτίριο Μ1, Αίθουσα Φίλων Μουσικής
Παρασκευή 9, Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Ώρα έναρξης: 21.00

Μουσική διεύθυνση και λιμπρέτο (βασισμένο στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου) Δημήτρης Μαραμής

Σκηνοθεσία-χορογραφία-σκηνικό Κωνσταντίνος Ρήγος

Συνεργάτιδα σκηνογράφος Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια Γιώργος Σεγρεδάκης

Φωτισμοί Χρήστος Τζιόγκας

Live κάμερα Βασίλης Κεχαγιάς

Ερμηνεύουν:

Θοδωρής Βουτσικάκης (Ερωτόκριτος)

Μαρίνα Σάττι (Αρετούσα)

Γκωτιέ Βελισσάρης (Πολύδωρος)

Ιωάννα Φόρτη (Νένα)

Κωστής Μαυρογένης (Ρήγας)

Φωνητικό σύνολο:

Νίκος Ζιάζιαρης, Ηλίας Καπάνταης, Νικόλαος Κατσιγιάννης, Ανδρέας Μεταξάς-Μαριάτος, Σταμάτης Πακάκης, Γιώργος Παπαδάκης, Στρατής Στηλ, Σπύρος Σώκος

Ορχηστρικό σύνολο:

Βιολί – Κωσταντίνος Παυλάκος

Βιόλα – Δημοσθένης Φωτιάδης

Τσέλο – Μυρτώ Ταλακούδη

Κοντραμπάσο – Μιχάλης Σαπουντζής

Σαξόφωνο – Άλκης Καριζώνης

Τρομπέτα – Χρήστος Εμεξεζίδης

Τρομπόνι – Φιλήμων Στεφανίδης

Κρουστά – Νίκος Βαργιαμίδης

Στο πιάνο ο συνθέτης.

Σχόλια

σχόλια