«Σήμα κινδύνου” για το τοπίο που διαμορφώνεται στον κατασκευαστικό κλάδο εξέπεμψαν την περασμένη Τετάρτη σε συνέδριο για τις υποδομές οι επικεφαλής των τριών μεγάλων τεχνικών ομίλων Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ Δημήτρης Κούτρας, Γιώργος Περιστέρης και Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Οι συνθήκες για τις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες βαίνουν συνεχώς επιδεινούμενες, τουλάχιστον από το 2008 οπότε οι δημοπρατήσεις νέων έργων είναι ολοένα και πιο σπάνιες. Μετά την ολοκλήρωση, όμως, των πέντε νέων εθνικών οδών (Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Ε-65, Ιόνια Οδός) και σε συνδυασμό με την απουσία εθνικής στρατηγικής για τις κατασκευές, η ανάγκη για νέο κατασκευαστικό αντικείμενο έχει γίνει περισσότερο επιτακτική από ποτέ.

Ανύπαρκτα τα νέα έργα

Εδώ και χρόνια ο πρόεδρος της Άκτωρ Δημήτρης Κούτρας έχει αναφερθεί στις κακές προοπτικές που έχουν οι τεχνικές εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά και στην πλήρη αλλαγή του κατασκευαστικού κλάδου.

Στο ίδιο μήκος κύματος, την περασμένη εβδομάδα ο κ. Κούτρας σημείωσε, πως τα κλασικά δημόσια έργα φθάνουν στο τέλος τους, ενώ η κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του μετρό-ένα από τα λιγοστά νέα μεγάλα έργα- δεν αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται πριν από το 2019.

«Από οργάνωση καλά θα πάμε, από έργα; Δεν θα έχουμε!” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κούτρας, αναφερόμενος στις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών που είχε παραθέσει στο ίδιο συνέδριο ο Χρ.Σπίρτζης.

«Το ζητούμενο είναι να ζήσουμε στην Ελλάδα για να μπορούμε να αναπτυχθούμε στο εξωτερικό. Τα λιγοστά λεφτά που βγάλαμε, τα επενδύσαμε στο εξωτερικό, αξιοποιώντας, εκεί, το προσωπικό μας” είπε, αναφερθείς στην απουσία εθνικής στρατηγικής.

Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης σημείωσε ότι η ισότιμη αντιμετώπιση με τις ξένες εταιρείες σε ζητήματα φορολογίας και αποπληρωμής των υποχρεώσεων του κράτους, αποτελεί «κλειδί” για τον κατασκευαστικό κλάδο.

Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της J&P Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης ανέφερε ότι η έλλειψη νέων έργων, η αδυναμία του τραπεζικού συστήματος να στηρίξει τις τεχνικές εταιρείες εντός και εκτός Ελλάδας και η δυσκολία χρηματοδότησης έχουν οδηγήσει στη συρρίκνωση του κατασκευαστικού κλάδου.

Και προειδοποίησε ότι υπάρχει κίνδυνος αφελληνισμού του κατασκευαστικού κλάδου γι’ αυτό «θέλουμε έργα εντός του 2017”.

«Η νέα γενιά έργων είναι ανύπαρκτη. Τελειώνουν τα μεγάλα έργα. Μετά τον Σεπτέμβριο περίπου 2.500 άτομα δεν θα έχουν δουλειά. Θα χαθεί ο κλάδος. Είναι κρίμα ένας τέτοιος εθνικός πλούτος να χαθεί. Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα”. σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τα νέα projects

Παρόλ’ αυτά, η κατάσταση, έστω οριακά, θα μπορούσε να είναι αναστρέψιμη, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής των κατασκευαστικών εταιρειών. Ο κ. Κούτρας ανέφερε ότι η συμβολή των εταιρειών θα μπορούσε να σχετίζεται με τα νέα αναπτυξιακά έργα, όπως οι μαρίνες, τα αεροδρόμια, η ανάπλαση του Ελληνικού και οι υποδομές περιβάλλοντος.

Ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι οι επενδύσεις σε νέα έργα υποδομής που έχουν υψηλό πολλαπλασιαστή, αλλά και στην ενέργεια είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη.

Σχόλια

σχόλια