Στην Όπερα της Λυών θα φιλοξενηθεί από τις 17 Νοεμβρίου η «Μεγάλη Φούγκα» του Μπετόβεν σε χορογραφία της διάσημης Αμερικανίδας Λουσίντα Τσάιλντς.
Η παράσταση στον συγκεκριμένο χώρο θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Νοεμβρίου, ενώ από το 2017 θα ανέβει και σε άλλες γαλλικές μεγαλουπόλεις, όπως η Γκρενόμπλ, Ρουέν, Λίλ.
Το euronews συνομίλησε με την χορογράφο και κατέγραψε εικόνες από τις πρόβες με κάμερα 360°.
«Η Μεγάλη Φούγκα συγκαταλέγεται στα τελευταία έργα του Μπετόβεν. Γεμάτο από απόγνωση και ταυτόχρονα ενθουσιασμό. Δύο κορυφαίοι χορογράφοι παρουσίασαν το έργο στην Λυών. Τώρα είναι η σειρά της Νεοϋορκέζας, Λουσίντα Τσάιλντς, μία από τις πλέον λαμπρές παρουσίες της σύγχρονης χορογραφίας», μεταδίδει από την γαλλική μεγαλούπολη η απεσταλμένη του euronews, Άντρεα Μπέρινγκ.
Στην Όπερα της Λυών η Λουσίντα Τσάιλντς με επαγγελματισμό κι αποφασιστικότητα εργάζεται πυρετωδώς για μία άψογη παράσταση.
Από την δεκαετία του 1960 είχε αναπτύξει ένα μινιμαλιστικό, λιτό ύφος προκαλώντας σοκ στον κύκλο των χορευτών. Ήταν μία από τις πρωτοπόρους χορογράφους του μεταμοντέρνου αμερικανικού χορού, που συμμετείχε στο Judson Church. Συνήθιζε να χορεύει σε γκαρσονιέρες, γκαράζ και γκαλερί.
Η μεγάλη της επιτυχία ήρθε το 1976 με την όπερα του Φίλιπ Γκλας «Einstein on the Beach». Αλλά η καταξίωση για την Τσάιλντς ήρθε στο εξωτερικό.
Με το πέρασμα των ετών το στυλ της έγινε λιγότερο ριζοσπαστικό, αλλά πάντα λιτό. Αρμονικές χορογραφίες, βγαλμένες μέσα από γεωμετρικά σχήματα.
«Υπάρχουν 1,2, 3, 4, 5, 6 διαφορετικά κομμάτια, που σου δίνουν το μέτρο, πόσες νότες υπάρχουν στο μέτρο. Πως οι χορευτές μπορούν να μετρήσουν και πόσο διαρκεί μία αλληλουχία σε κάθε στιγμή. Κάθε λεπτό στην διάρκεια του κομματιού μέχρι την επιτυχία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμένα διότι μπορώ να εργαστώ πολύ εύκολα μόνη μου αλλά και με τους χορευτές. Άρα γνωρίζουν απόλυτα που στέκονται στην μουσική, το οποίο πραγματικά είναι πολύ σημαντικό», τονίζει η Λουσίντα Τσάιλντς.
Χορός σαν γεωμετρία. Συνεπικουρικά μία σκηνή εμπνευσμένη από καρώ χαρτιά με μπαρόκ διακοσμητικά στοιχεία. Ο Ντομινίκ Ντριγιό είναι ο δημιουργός της σκηνής, σχεδιαστής του φωτισμού, αλλά και των κοστουμιών. Συνεργάζεται με την Τσάιλιντς εδώ και 15 χρόνια.
«Τα κοστούμια είναι πολύ κοντά στο σώμα τόσο χρωματικά όσο κι εφαρμοστά. Οι χορεύτριες φορούν κολάν και κορμάκια κι ολόσωμες φόρμες με λεπτή και κάθετη γραμμή. Ήθελα να δημιουργήσω συγκεκριμένες οντότητες από την στιγμή, που ο καθένας έχει το δικό του χρώμα δέρματος. Ενώ όλοι είναι ίδιοι ταυτόχρονα υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στον τόνο της δικής του μορφολογίας», επισημαίνει ο Ντομινίκ Ντριγιό.
Σε πρώτη ανάγνωση η «Μεγάλη Φούγκα» του Μπετόβεν δεν ακούγεται ελκυστική. Για κάποιους κριτικούς είναι σαν να μιλά κανείς κινέζικα.
Αλλά για τους περισσότερους αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα του συνθέτη, με μεγάλες εναλλαγές, παρά το γεγονός ότι ο Μπετόβεν όταν την δημιουργούσε ήταν σχεδόν κουφός.
Για τους χορευτές της παράστασης η «Μεγάλη Φούγκα» αποτελεί μία τεράστια πρόκληση με τις περίτεχνες χορογραφίες μέσα σε ένα λιτό πλαίσιο, από ένα σύνολο διεθνών χορευτών.
«Το όνομά μου είναι Νοελί. Είμαι Γαλλίδα, μόλις έγινα 30 κι αυτή είναι η δεύτερη χρονιά μου στην Όπερα της Λυών»
«Το όνομά μου είναι Ζακλίν. Είμαι από τον Καναδά. Είμαι 23 ετών κι αυτή είναι η δεύτερη χρονιά μου»
«Είμαι ο Λέο από την Κούβα. Είμαι 33 ετών κι είναι η δεύτερη χρονιά μου στην Όπερα της Λυών»
«Πόσες εθνικότητες υπάρχουν;»
«Αρκετές…»
Για την Όπερα της Λυών είναι η τρίτη φορά, που ανεβαίνει η «Μεγάλη Φούγκα».
Προηγήθηκαν οι χορογραφίες της Αν Τερέζα ντε Κεερσμάκερ και της Μαγκί Μαρέν.
Η πρεμιέρα της Λουσίντα Τσάιλντς στην Όπερα της Λυών είναι στις 17 Νοεμβρίου και το ενδιαφέρον εδώ και πολλές εβδομάδες μεγάλο.
Πατήστε πάνω στο βίντεο με την βοήθεια του «ποντικιού» σας για να δείτε τι εικόνες σε 360°: